Alla inlägg under augusti 2011

Av duktigaannika - 30 augusti 2011 06:25

Nu är den klar.

Rabarberna hade fastnat ordentligt i cementen.

Jag tog en borste och försökte ta bort det mesta.

Men mycket sitter fortfarande kvar.

Det kommer att försvinna så småningom.

Visst blev den bra? :)  

Av duktigaannika - 29 augusti 2011 09:13

Så har jag då äntligen gjutit mitt fågelbad.

Fick ett par rabarber av syrran, tack!

Fiberfix hade vi en påse kvar sedan vi gjutit golv.

Lite plast på trallen, sand hämtade jag ute på gården.

Gubben blandade cementen.

Nu har det snart gått ett dygn så den borde ju snart vara klar.

Ska vänta till i eftermiddag med att se hur resultatet blev.

Spännande va?!

 

 

Av duktigaannika - 29 augusti 2011 09:08

Garnet räckte inte riktigt till hela strumpan.

Fick ta lite Fabelgarn.

Hade jag gjort skaftet ett par cm kortare hade det räckt.

17 cm gjorde jag skaftet. Ska komma ihåg att bara göra det 15 cm om jag stickar med Fröja igen.

 

Av duktigaannika - 26 augusti 2011 07:04

Fick ett par nystan Viking "Fröja" av syrran i går. Tack!

Första gången jag stickar med det garnet.

80 % superwash ull och 20 % nylon.

125 meter på 50 gram.

Lite kraftigare än Fabel och Opal, men jag stickar med samma gamla strumpmönster som jag brukar. Tror det blir bra.

 

Av duktigaannika - 24 augusti 2011 07:35

Halvvantar stickade av superwash merinoull.

Mjuka och sköna.

Garnet köpt på Syfestivalen; "Linie 155 supercool".

 

Av duktigaannika - 19 augusti 2011 21:03

131 rutor klara på min filt.

En ruta tar ungefär en kvart att sticka.

 

Av duktigaannika - 5 augusti 2011 19:39

Jo, jag har hunnit virka LITE sista veckan.

Trots att vi bygger och fixar hemma.

Jag började på en amigurumi.

Inget mönster, bara virkade på.

Tanken var att jag skulle virka en alv.

Ni vet, som i "Sagan om ringen" till exempel.

Lång och smal.

Men nu tycker jag det liknar en utomjording.

Ja, vi får väl se vad det blir.

 

Ovido - Quiz & Flashcards