Alla inlägg under april 2011

Av duktigaannika - 30 april 2011 12:33

Hittade en älg när jag surfade runt.

Lägger ut en länk här så får ni se :)

Av duktigaannika - 29 april 2011 18:09

Har börjar på en ny amigurumi från boken.

Nu blir det en kanin.

I akrylgarn.

Jag brukar aldrig köpa akrylgarn.

Men nu har jag gjort det.

Köpt akrylgarn på ICA.

I vanliga fall stickar jag bara i ullgarner, eller bomull och enstaka gånger lin.

Akryl har jag liksom varit "allergisk" mot.

 

Av duktigaannika - 28 april 2011 06:30

Vilken bra bok om amigurumi!

Kan varmt rekommendera den.

I början av boken finns tydliga instruktioner, med bilder, hur man virkar de olika maskorna.

Vidare finns instruktioner hur man monterar ihop amigurumin.

Samt vad man behöver för att komma i gång.

De olika mönstren är graderade i svårighetsgrader.

Jag började med ett "lätt" mönster: maskot.

Det som fattas är ögon. Enligt mönstret ska man klistra på färdiga ögon. Finns att köpa i hobbybutiker. Jag broderade bara två streck. Får inhandla ögon senare.

Vidare kan man sy fast maskoten i en karbinhake (om man vill ha den hängande på väskan) eller i en nyckelring. Jag hade varken eller.

 

Av duktigaannika - 27 april 2011 15:42

Den kom med posten i dag.

Nu ska det virkas amigurumis!

 

Av duktigaannika - 27 april 2011 07:35

Om man börjar virka amigurumin med "hår färgen" blir det mindre hår att sy på sedan.

Den här ska dessutom få en hatt.

En liten speciell hatt.

Får se om jag klarar av det.

Hon ska dessutom få helvita kläder.

 

Av duktigaannika - 26 april 2011 06:48

Nu är hon klar.

Jag hade en trott att det skulle bli en liten kaninflicka, men ändrade mig under arbetets gång. 

Så hon blev så här i stället.

 

Av duktigaannika - 25 april 2011 19:11

Här är en länk till strumpor stickade  i Fabel.

Det finns även instruktionsvideo hur man stickar häl.

Drops, världens bästa sida när det gäller stickning!

Av duktigaannika - 24 april 2011 22:33

Hon hade både kaninöron och flätor.

Dem tog jag bort.

Det blev för mycket helt enkelt.

Fötterna var också knepiga den här gången.

Gjorde väl fyra, fem stycken olika innan jag blev nöjd.

Ibland har man inte inspirationen.

Då lägger man bara bort arbetet och gör något annat.

 

Ovido - Quiz & Flashcards