Alla inlägg under maj 2011

Av duktigaannika - 10 maj 2011 21:12

Har börjat virka en ny maskot, med inspiration från Mia Bengtsson.

Ska göra den lite annorlunda.

Som en blomma.

Tror jag.

 

Av duktigaannika - 9 maj 2011 10:11

Sköldpaddan är klar.

Jag använde Drops Alpaca och virknål 2,5 mm.

Så den blev inte så stor.

Här står den på ett glasunderlägg, så ser ni storleken.


Jag är fortfarande förkyld.

Men det har börjat "lossna".

Ska inte tala om färg och konsistens på det jag snyter ut :)

 

Av duktigaannika - 8 maj 2011 15:33

Har precis börjat på en ny amigurumi.

Sköldpadda.

Svårighetsgrad: medel.


Virkade ett litet hjärta. 

Inget mönster, bara virkade på.


Känner mig fortfarande dassig.

Hatar att vara förkyld!


Har hyrt två filmer.

Virka och se film, det blir kvällens aktiviteter.

 

Av duktigaannika - 7 maj 2011 16:06

Hostar, nyser har feber och känner mig allmänt dassig.

Orkar inte göra så mycket.

Har ingen inspiration heller.

Så jag har "bara" stickat några rutor på lapptäcksfilten.

 

Av duktigaannika - 6 maj 2011 11:29

Munken är klar.

Skulle dock vilja ha ögon.

Måste kolla upp var man kan köpa dem.

Säkert på Panduro.  

Av duktigaannika - 5 maj 2011 09:05

Fortsätter virka ur Mia Bengtssons bok "virka amigurumi".

Nu blir det en munk.

Svårighetsgrad: utmaning.

Nej, det är inte så svårt.

Men när det bara är 4 maskor och man ska virka runt (armen) så är det lite pilligt.

Men kul :)

 

Av duktigaannika - 4 maj 2011 08:04

Hittade en bra sida med mönster på amigurumis.

Mönstren är på engelska.

Här är den.


vit

Av duktigaannika - 3 maj 2011 19:35

Nu är hon klar.

Tror jag.

Varför känner man sig inte riktigt klar?

Jo, det kan ju göras bättre.

Eller på ett annat sätt.

Det är nog så.

 

Ovido - Quiz & Flashcards