Alla inlägg den 9 november 2011

Av duktigaannika - 9 november 2011 19:31

Nu har det hänt igen.

Har stickat en strumpa.

Försöker anpassa det andra nystanet så att randningen stämmer med första strumpan.

Men det går inte.

Inser då att nystanet är nystat åt fel håll.

Bara till att nysta om så att slutet blir början.

Då stämmer randningen.

Varför gör de så?

Annars är jag ju så nöjd över Fabelgarnet.

 

Av duktigaannika - 9 november 2011 19:27

Vilket fynd jag gjorde på Syfestivalen!

Två nystan Opalgarn för 150 kronor.

Köpte 6 nystan.

Räcker till 6 par strumpor.

Höstens färg på Opalpåsen var blå:)

 

Av duktigaannika - 9 november 2011 15:37

Jag och syrran var på Syfestivalen i Älvsjö i lördags.

Som vanligt var det en massa tjejer, damer och tanter som trängdes bland montrarna.

Fast det är ju så det ska vara:)


Trenden att sy lapptäcken verkar fortsätta.

Det var mycket tyger och symaskiner på mässan.


Men jag handlade som vanligt Opalgarn.

Jag ska ta en bild och lägga ut på bloggen om ett tag.


Tills vidare visar jag de här bilderna från mässan;

   

 

Ovido - Quiz & Flashcards