Alla inlägg den 22 mars 2011

Av duktigaannika - 22 mars 2011 15:27

Jag har fått en spricka i fingret.

Har nog stickat lite för mycket de senaste kvällarna.

Det gör vansinnigt ont när man stickar.

Och på något vis hamnar alltid sticknålen just i sprickan!

Det blir till att smörja med Idominsalva innan läggdags.

Hur ska jag kunna sticka i kväll?

 

Av duktigaannika - 22 mars 2011 07:54

Ravelry, a knit and crochet community.

Ravelry is a community site, an organizational tool, and a yarn & pattern database for knitters and crocheters.


För ett par år sedan fick jag tips om Ravelry.

För att bli medlem fick man anmäla sitt intresse och vänta på att bli antagen.

Det var så många som ville vara med att de inte hann med alla intresserade.

Jag tror det tog en vecka innan jag fick mitt "konto" på Ravelry.

Men det var det värt.

Här söker jag efter tips, idéer och mönster. Rekommenderas varmt!

Av duktigaannika - 22 mars 2011 07:26

Nu har jag stickat klart mina Opalstrumpor i färgen "brandman".

Det var en rolig färg att sticka med.

Jag ska komma ihåg att bara köpa färgglada garner nästa gång det är mässa (Syfestivalen) i Älvsjö.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards